torsdag 29 januari 2015

Sms från graven - Recension

"Sms från graven", av Annika W. Mattson är en övernaturlig bok för barn 9-12 år från kikkuli förlag. 

Lusia, Love, Charlie och Melker är bästa kompisar och  går i femman. Jonas, deras lärare är snäll och bra på att lära ut saker. Ibland när klassen pratar för mycket blir han arg och spänner ögonen i dem. Då blir de tysta och han kan fortsätta lära barnen saker. En dag försvinner Jonas spårlöst och ingen vet var han befinner sig. Kanske har han åkt till sin flickvän, men då skulle han väl säga till? Den enda ledtråden är ett sms där det står att Lusias katt Morgan Morrhår vet mer om saken. Andra mystiska saker som våta fotspår på golvet och ledsna änglar stöter de också på. 

Det är en bra, spännande och lättläst bok som passar för de som vill läsa om lite övernaturligt. Boken utspelar sig i vardagen hos några barn och det börjar plötsligt hända mystiska saker. Det är precis en sådan bok jag gillar, dock riktar den sig till lite yngre barn. Men jag gillade den ändå och jag vet att jag skulle gilla boken mycket för några år sedan. "Sms från graven" får av mig 4 av 5 ugglor!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar