söndag 11 januari 2015

Jag skulle helst...

Jag såg att Sofies bokblogg hade gjort en rolig enkät på sin blogg för ett tag sedan och jag blev sugen på att också göra den. Det går ut på att man ska välja den saken man helst skulle göra.

Jag skulle helst...
1. Läsa bara trilogier eller fristående böcker
Det var ett svårt val, men jag säger fristående böcker. För ibland kan det vara så att första boken i trilogin är jättebra och spännande, men sedan är inte de nästa delarna lika bra. 

2. Läsa bara kvinnliga eller manliga författare? 
Jag brukar inte tänka på det så ofta. Men nu när jag kollade ser jag att jag oftast läser böcker skrivna av kvinnor.
 
3. Handla i en fysisk bokaffär eller på internet
Jag gillar att vara i en fysisk bokaffär men det är oftast enklare på nätet. Det brukar finnas ett större utbud av böcker och vara billigare. Dessutom är det ju väldigt spännande att vänta på att boken ska komma. Så jag väljer internet. I alla fall om det är att man får köpa fysiska böcker på internet. 

4. Se att alla böcker blir filmer eller tv-serier? 
Jag ser inte mycket på tv-serier så jag väljer väl film. Om man gjorde en tv-serie på en normal-lång bok skulle den bli väldigt utdragen. 

5. Läsa 5 sidor per dag eller 5 böcker per vecka
Om jag hade tid till det skulle jag gärna vilja läsa 5 böcker per vecka. Tänk vad många bra böcker man tar del av då. 

6. Vara en proffesionell recensent eller författare
Både och skulle nog vara kul. Men jag väljer nog författare eller recensent. Den här var svår... Okej, jag väljer författare för om man är recensent känns det som att man måste kritisera böckerna. 

7. Bara läsa dina 20 favoritböcker om och om igen eller alltid läsa nya som du inte läst tidigare
Jag läser nästan aldrig om böcker så jag väljer att läsa nya som jag inte läst tidigare. 

8. Vara en bibliotekarie eller jobba i en bokaffär? 
Bibliotekarie! Det skulle jag gärna vilja arbeta som! 

9. Bara läsa din favoritgenre eller alla genre förutom din favorit? 
Jag är inte helt säker på vilken som är min favoritgenre. Men det vore ju tråkigt att inte få läsa det man gillar mest. 

10. Bara läsa fysiska böcker eller e-böcker? 
Jag läser nästan aldrig e-böcker och jag gillar fysiska böcker. De känns mer som riktiga böcker.
 

1 kommentar:

  1. Intressant, kan hålla med om att det är härligare att läsa vanliga böcker, men oftast tar det bara några minuter att låna en e-bok

    SvaraRadera