fredag 25 september 2015

Dolda tecken - Recension

Dolda tecken är skriven av Emma Askling och är utgiven från Idus förlag. Det är en mysrysare för 9-12 år.

Det är sportlov och egentligen skulle Fabian ha åkt skidor med Måns i Åre. Istället åker de till ett hus som kallas Villa Fridhem, som Fabians pappa nyligen har ärvt av en släkting. Till råga på allt ska den nya tjejen i klassen, Julia följa med. Det sägs att det spökar i huset och Fabian och Julia hinner knappt sätta sin fot innanför dörren innan det börjar hända märkliga saker. Det knackar på fönstret fast de är på andra våningen och en gammal radio börjar plötsligt fungera. Överallt i huset finns det överkryssade fredsmärken målade. Tänk om det spökar på riktigt?

Det här är den perfekta boken för en regnig hösthelg! Den är spännande, lite lagom läskig och ger en feel-good känsla. Verkligen en bok jag rekommenderar! Det är precis en sådana här böcker jag gillar, det enda är att den är lite för lättläst för mig, men handlingen är toppen! Jag önskar att det fanns en liknande bok som var lite mer svårläst, en ungdomsbok.

Det bästa med boken är att den är så spännande, man vill bara läsa vidare. Jag gillar också den röda tråden med hur allt hänger ihop och slutet är väldigt bra! Förutom den spännande historien om de mystiska sakerna som händer i boken så får man reda på Julias historia. Hennes liv har inte varit det bästa.

Jag tyckte verkligen om den här boken så därför ger jag den 5 av 5 ugglor!



3 kommentarer:

  1. Vilken fin recension, Agnes! Jag är jätteglad att du gillade boken. Det kanske är något jag ska skriva senare då. En liknande, fast lite mer ungdoms!

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig läst en bättre bok kan du göra en taiall

    SvaraRadera