söndag 13 september 2015

Söndagens 10 bästa bokplatser

Jag tänkte fortsätta med söndagens 10 bästa och idag listar jag bokplatser som jag har besökt. Alltså platser som på något sätt har med böcker att göra. De här platserna rekommenderar jag er att besöka om ni har vägarna förbi någon gång.
 
1. Bokhandeln i Lloret de mar (Spanien) som också sålde tobak och ryggsäckar. 

2. Min bokhylla!

3. Min bokblogg! Det är faktiskt en plats (som är digital)!

4. Bokbollen i Örebro som jag skrev om här. (Länk) De har satt ihop massor av böcker till en stor boll, fin konst. 

5. Bok och bild, en bokhandel på Drottninggatan i Stockholm. 



6. Junibacken i Stockholm.

7. Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Där var vi på semestern när jag var liten! 

8. Eskilstuna Stadsbibliotek! Ett ställa där jag är ofta! Vårt bibliotek är jättefint! 

9. PAX-promenaden i Mariefred som jag har skrivit om här. (Länk) Upptäck PAX-miljöerna i verkligheten. 

10. Tio-Tretton i Kulturhuset i Stockholm. Det är ett bibliotek för alla mellan 10-13. Det var så himla fint och roligt där.


Ha en fortsatt trevlig söndag så hörs vi i ett nytt blogginlägg på tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar