tisdag 22 september 2015

Författare jag vill ska skriva fler böcker

Om jag fick önska vilka författare som skulle skriva fler böcker och vilka slags böcker de skulle skriva då så skulle det se ut såhär:

  • Martin Widmark skulle skriva en spännande ungdomsbok om något roligt.
  • Om Astrid Lindgren levde skulle hon fortsätta skriva massor av bra böcker.
  • Moni Nilsson kan skriva en till bok som liknar Klassresan och Malin+Rasmus=sant.
  • Veronica von Schenk vill jag ska skriva fler böcker, helst en spännande ungdomsroman med historiska inslag.
  • Jandy Nelson hoppas jag ska skriva fler böcker!
  • Emil Carlssons böcker om Sol och Nova tyckte jag mycket om, han borde skriva fler böcker i den stilen.
  • Emma Asklings böcker har jag gillat jättemycket, hon borde fortsätta skriva sådana böcker och jag hoppas att hon någon gång skriver en ungdomsbok.
  • Josephine Bornebush får gärna fortsätta skriva ungdomsböcker!
  • Sofia Nordin borde skriva fler böcker i stil med Det händer nu.
  • Moa Eriksson Sandberg hoppas jag ska skriva fler böcker som Den första flickan skogen möter, för den gillade jag jättemycket!
  • Jag gillade Johanna Lindbäcks Lite ihop och Kanske ihop, hon får gärna skriva fler böcker i den stilen!





Alla de här författarnas böcker är böcker jag rekommenderar och det här var mina önskningar på böcker de skulle kunna skriva!

1 kommentar: