tisdag 10 december 2019

En liten bok om mina böcker - En fylla-i-bok för alla bokälskare

Pug förlag har kommit ut med en superfin fylla-i-bok för bokälskare som jag vill tipsa om. Boken har plats för fyra stycken titlar som man verkligen vill fundera kring. Man fyller i saker som när man läste den, vilken genre, om författaren och språket, handlingen, miljön, karaktärerna, vilka känslor boken gav en och vad man tyckte om boken. Det blir ett riktigt djupdyk i böckerna man väljer att fylla i kring om som det står i bokens förord är det ett perfekt redskap för en bokdiskussion i en bokcirkel. Utöver de fyra böckerna som man kan fylla i kring finns det sidor att fylla i mer allmän om ens läsande. Boken innehåller också små "visste du att"-rutor med fakta relaterat till böcker och på slutet finns det tips till den som vill starta en bokcirkel. 

Jag tycker att En liten bok om mina böcker är en riktigt fin och rolig bok. Den är annorlunda från olika typer av läsdagböcker jag tidigare haft eftersom att den bara har plats för fyra böcker och man går djupare in i varje bok. Vill man ha en bok att fylla i alla sina lästa böcker bara för att komma ihåg vad man läst är det här inte boken man ska välja. Men det är en riktigt fin bok om man vill fylla i mer om några få böcker. Det jag gillar mest med den här boken är den fina utformningen. Den är verkligen bra gjord och har fina bakgrunder och små illustrationer. 




En liten bok om mina böcker är en perfekt bok att ge bort i julklapp till en bokälskare och jag tror att alla som gillar böcker skulle bli glada över den. Det finns också andra typer av fylla-i-böcker från Pug förlag som man kan kolla in på deras hemsida.

Titel: En liten bok om mina böcker - En fylla-i-bok för alla bokälskare
Förlag: Pug förlag
Köp: t.ex hos Adlibirs eller Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar