fredag 23 september 2016

Bokmässan - Uppdatering #1

FREDAG 14.41:
I detta nu sitter jag på mitt första tåg i resan mot mitt livs dröm, Bokmässan! Kanske har jag höga förväntningar, men jag är säker på att det kommer att bli du dunderkul! Jag kan nästan inte förstå att jag faktiskt ska dit! Jag hoppas på att få träffa en massa författare och andra bokmänniskor. I skolan vet alla om att jag älskar böcker, men det är inte samma sak att prata med dem som det är med människor som verkligen förstår. Men nu på bokmässan hoppas och tror jag att jag kommer få en massa inspiration och snacka hur mycket böcker som helst! 

Det bästa med att åka tåg förutom att läsa och lyssna på musik och podcast är att fantisera. Hur ser den där personens vardag ut? Vad är hens bakgrund? Vart ska hen någonstans och vad ska hen göra där? Jag sitter och hittar på historia efter historia i huvudet! Det är så spännande! 


Jag tänkte försöka uppdatera med ett kort inlägg lite då och då under Bokmässan och sedan kommer såklart mer detaljerade inlägg om allt jag upplever i Göteborg! 


Nu ska jag lyssna på första avsnittet av Bladen brinner(!!!)! Ska bli så kul att se vad den podcasten har att bjuda på! Perfekt uppladdning inför mässan! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar