torsdag 10 oktober 2019

Bokhaul från Bokmässan

Jag fick med mig fem böcker från Bokmässan. Fem böcker jag verkligen ser fram emot att läsa, några spontana köp och några planerade. 


Den första boken jag köpte på Bokmässan var Inte som du av Johanna Schriber och Ida Ömalm Ronvall. Jag lyssnade på ett samtal där författarna pratade om att skriva tillsammans. De berättade om boken där de beskriver ett samhälle där tjejer och kvinnor har makten och jag tyckte att den lät väldigt intressant. Därför köpte jag boken och jag fick den också signerad!

Klåda av Ellen Strömberg köpte jag efter att ha lyssnat till ett samtal där hon pratade med Flora Wiström, Yrsa Keysendal och Julia Wickholm om skrivande samarbete. Jag har läst Ellen Strömbergs tidigare bok Jaga vatten och visste inte att hon hade kommit ut med en ny bok. Även den här boken fick jag signerad och jag hoppas att jag kommer gilla den!

En bok jag hade planerat att köpa var Skrivboken av Kristina Ohlsson. Det är en bok som handlar om hennes författarresa och där hon har samlat sina skrivtips. Jag ser så mycket fram emot att läsa den! 

Jag hade guldkort på Bokmässan och då fick man en goodiebag. I den låg den en av nyutgåvorna av de kvinnliga nobelpristagarna. Jag fick Burgers dotter av Nadine Gordimer. Formgivningen på de här böckerna är så vackra och det är roligt att äga en av dem!

Alla är ledsna nuförtiden av Bart Moeyaert hade jag bestämt mig för innan Bokmässan att jag skulle få med mig hem. Efter ett samtal med Bart Moeyaert på Biblioteks- och berättarscenen köpte jag den och fick också den signerad. 

En härlig hög med böcker blev skörden från årets Bokmässa och jag har så mycket bra läsning framför mig! Har du läst någon av böckerna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar