onsdag 1 juni 2016

WOOHOO! Juninumret av Hemmaliv!

I höstas praktiserade jag på TioMedia som diver tidningarna Hemmaliv, Nöjesliv och Buissinesslife. Här kan du läsa mitt blogginlägg om det. Nu har jag fått chansen att börja skriva för dem på riktigt. Jag älskar att skriva och att få mina texter publicerade i en tidning är en dröm som gått i uppfyllelse. Jag vill inspirera andra barn och unga till läsning och nu blir min möjlighet ännu större!


Jag har skrivit för tidningen Hemmaliv vars nyaste nummer finns ute från och med idag. I månadens nummer skrivet jag om PAX-böckerna och varför de är så otroligt bra! Hemma liv är en gratistidning som finns att hämta på 200 ställen i Eskilstuna och 100 ställen i Strängnäs. De finns på matbutiker, Tuna Park, 21:an, Munktellarenan och massor av andra ställen. Tidningen är två magasin i ett i ett vändbart format. Halva är Hemmaliv och halva Nöjesliv. Där skrivs det om allt möjligt och det finns något för alla. Mode, bilar, inredning, kultur och lokala event är bara några exempel. Bläddra fram till sida 19 i Hemmaliv för att hitta min sida. Där skriver jag om varför jag älskar att läsa och berättar om en av mina favoritböcker. Om du inte är i närheten av Eskilstuna eller Strängnäs kan du läsa tidningen på deras hemsida: http://www.tiomedia.se/lasa. Klicka bara in på länken och läs det senaste numret av Hemmaliv. Här hittar du min sida.

Hoppas du gillar min text och att du, om du inte gjort det, läser PAX-böckerna! Det skulle vara jätteroligt om du tog dig en titt i tidningen!

                                   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar