torsdag 8 augusti 2019

Min bullet journal #4

Nu har det blivit dags att kolla in i min bullet journal igen! En bullet journal är för er som inte vet som en anteckningsbok med prickade sidor där man kan rita upp till exempel sin egen kalender och olika saker att fylla i. Jag använder min bullet journal som en läsdagbok där jag skriver upp hur många böcker jag har läst. Varje månad har jag också ett tema för att göra boken lite mer kreativ och rolig. Jag gör också olika typer av listor och fyller i böckerna jag vill läsa. 

I mitt senaste inlägg om min bullet journal visade jag att temat för maj var lavendel eller någon annan typ av lila blommor. Så här ser sista uppslaget för maj ut. 



Efter mina majuppslag gjorde jag en lista med böcker jag ville läsa i sommar. Nu har jag läst de flesta av böckerna och gjort ett kryss i boxen bredvid de böcker jag har läst. De boxarna som är helt ifyllda har jag ångrat mig att jag inte vill läsa.



Sedan gjorde jag ett uppslag med böckerna jag är sugen på att läsa ur sommarens utgivning. Jag gjorde en ruta för varje sommarmånad och skrev upp böckerna som kommer ut under de månaderna. Titlarna med ett kryss bredvid har jag läst. 



I juni gjorde jag ett tema med olika typer av blommor. Tyckte det blev fint! I mitten av månaden bröt jag av de lästa böckerna på en sida med att rita några blommor. I slutet av månaden ritade jag böckerna jag läste med lite blad under.





Mitt tema för juli är solrosor. Det temat är nog min favorit av alla teman jag gjort! Det var enkelt att rita och så fint! Älskar solrosor. På det första uppslaget gjorde jag lite solrosor och så står det juli i mitten. Jag har också ett citat från boken Dödvatten av Lena Ollmark.






På mitt sista uppslag för juli sa jag rita in böckerna jag läste under månaden. I augusti tror jag att mitt tema kommer att bli nyckelpigor! Vill du se mer ur min bullet journal kan du läsa mina tidigare inlägg här, här och här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar