torsdag 22 mars 2018

Bokrelaterade evenemang jag vill gå på i april

Snart är det april och det kommer bli en rolig månad! Förhoppningsvis är det vårväder och både i Eskilstuna och på andra ställen händer mycket bokrelaterat! Idag tänkte jag berätta om de evenemang jag vill gå på i april. 

April börjar med ett påsklov och den 5 april kommer läsambassadören Johan Anderblad till Eskilstuna stadsbibliotek. Han har skrivit böckerna om Bojan och olika fordon. Det ska bli jätteroligt att lyssna på honom. Jag tittade på hans barnprogram när jag var liten och dessutom har han bott i Eskilstuna/Torshälla. 

Den 11 april kan man lyssna på ett samtal mellan Christina Hersström som skrivit böckerna om Ebba och Didrik och Charlotta von Zweigbergk som skrivit ett flertal böcker och bland annat blivit nominerad till Augustpriset. Det är på ABF i Stockholm och de kommer att prata om fader och dotter-relationen i böcker som är ett tema som återkommer i båda deras aktuella böcker. Jag tror inte att jag kommer att gå på det här seminariet eftersom att det är en vardagskväll och i Stockholm, men det hade varit kul!

12 och 24 april är det uttagning till länsfinalen i poetry slam på Eskilstuna stadsbibliotek. Någon gång skulle jag själv vilja testa poetry slam, så det ska bli jätteroligt att gå och lyssna på det! 

Stockholms litteraturmässa är 13-14 april på kulturhuset i Stockholm. Jag var där förra året och det skulle vara kul att gå på det i år igen. Det ska bli spännande att se vilka programpunkter som kommer att erbjudas! Ska någon av er dit?

På världsbokdagen 23/4 anordnar Eskilstuna stadsbibliotek författarbesök med både Emma Karinsdotter och Helena Willis. Jag älskar Lisbet och Sambakungen som Emma Karinsdotter har skrivit och läste alla Lassemaja-böcker som liten. Dessutom kan man byta böcker och äta gräddbokelser! Det låter ju underbart!

Henrik Fexeus är en mentalist och författare som 2017 släppte sin första skönlitterära bok De förlorade. Den läste jag i somras och 26/4 kommer han till Eskilstuna stadsbibliotek. Det skulle vara intressant att lyssna på honom så det ska absolut försöka gå på! 

Åh, vad jag ser fram emot april! Det kommer bli så roligt med en massa bokevenemang! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar