tisdag 27 mars 2018

Ett roligt sätt att sprida läslust på

Jag har ett superbra tips till er som har massa böcker ni inte vill ha! För ett tag sedan skulle mamma lämna in böcker jag hade rensat ut till ReTuna som är en återbruksgalleria i Eskilstuna men då sparade jag några böcker eftersom att jag fick en idé. Jag tog med mig några av böckerna och la ut dem på olika platser på vägen till skolan. Då ka någon annan hitta en bok, ta med sig den hem och förhoppningsvis finna läsglädje! Jag blev så glad av att göra det och tycker att det är ett bra och enkelt sätt att sprida läslust samtidigt som man blir av med böcker man inte vill ha längre. Om någon av er också vill göra samma sak är dock ett tips att sätta på en lapp på framsidan där det står varsågod eller något liknande så att folk förstår att de får ta boken! Jag satte också en lapp inuti boken där jag skrev "Hoppas du får en fin läsupplevelse önskar Agnes bokblogg" eller något liknande och då fick jag ett mejl från en som tackade för boken vilket var jätteroligt! Om du har några böcker du inte vill ha längre så är det här ett bra tips att testa! Det är enkelt, roligt och sprider läsglädje! 


1 kommentar: