torsdag 15 mars 2018

Bokreahaul - Nytt i bokhyllan #17

Mina bokreaböcker har äntligen kommit! Trots att jag inte var jätteimponerad av utbudet blev det ändå fyra stycken böcker. Jag beställde två böcker från Adlibris som tog väldigt lång tid på sig att komma och mot all förmodan hittade jag några ungdomsböcker på Akademibokhandeln. I mitt inlägg med bokreatips berättade ju jag att det inte fanns en enda ungdomsbok i Akademibokhandelns reakatalog, men i min lokala butik hade de i alla fall några, så det var ju bra! Men nu kör vi igång med vad jag köpte på bokrean. 


På Adlibris köpte jag En annan av David Levithan som var den boken som var självklart att jag skulle köpa på rean. Det är uppföljaren till Jag, En som jag läste nyligen och eftersom att jag tyckte mycket om den ville jag såklart ha den också. Den första boken handlar om en person som vaknar upp i en ny kropp varje dag och blir kär i en tjej som heter Rihannon. I uppföljaren får man läsa ur hennes perspektiv vilket ska bli väldigt intressant! Jag köpte också Björnstad på Adlibris eftersom att jag länge velat läsa något av Fredrik Backman. Pappa har tipsat mig om att läsa den och jag vet att det var någon som sa att alla gymnasieelever borde läsa den så därför tänkte jag att den kunde passa mig!

En fredag efter skolan tog jag en sväng till Akademibokhandeln och kollade in bokrean och som jag tidigare nämnde hittade jag faktisk några ungdomsböcker. Dessutom var de otroligt billiga vilket gjorde att jag slog till på två stycken. Vi måste sluta ses på det här sättet av Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck var den första jag köpte. Det är en unga vuxna-bok som jag egentligen inte vet så mycket om, men jag älskar ju författarnas podd Bladen brinner och blev därför sugen på att läsa deras bok! Jag har läst andra böcker av båda författarna som jag gillar och tänker att de två tillsammans borde bli perfekt. Jag köpte även Onanisterna av Patrik Lundberg som jag inte heller vet så mycket om. Men efter att ha träffat honom på bokmässan och läst en av hans böcker vill jag läsa mer av honom! 

Det ska bli roligt att sätta tänderna i de här böckerna och jag hoppas att jag får tid för dem snart! Har du köpt något på bokrean? Berätta gärna om dina fynd i kommentarsfältet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar