tisdag 29 maj 2018

Recensionsexemplar - Nytt i bokhyllan #18

På senaste tiden har det landat en hel del nya böcker hemma hos mig. Både böcker jag har vetat att jag sak få och överraskningar från förlag. Sedan förra sommaren ungefär har jag haft en bokhög som aldrig tagit slut. Men nu för några månader sedan gjorde den äntligen det. Dock har en ny bokhög börjat växa sig fram, vilket såklart är roligt och de böckerna tänkte jag berätta om nu!

Först och främst har jag fått boken Trettonde sommaren som är skriven av Gabriella Sköldenberg. Den har jag redan både läst och recenserat, men jag tänkte att det kunde vara kul att ha med den ändå. Det är en mysig mellanåldersbok som utspelar sig på sommaren och handlar om hur det är att växa upp och förändras. Ibland när jag inte vet vad jag ska läsa brukar jag lägga ut en omröstning på min story på instagram där mina följare får välja vilken bok jag ska läsa. Följ mig där, jag heter @agnes_lindholm. För ett tag sedan valde mina följare att jag skulle läsa just Trettonde sommaren.

Jag fick ett fint paket från Lavender Lit som bestod av två av deras böcker i nya pocketutgåvor. Det var Allt det vackra är inte förstört av Danielle Young-Ullman och Fejk av E. Lockhart. Ingen av dem var böcker jag hade planerat att läsa, men nu ska jag såklart göra det och det ser jag fram emot! Pocket passar ju utmärkt för sommaren dessutom!

Äventyren på Hildasholm av Hanna Blixt fick jag möjligheten att testläsa i höstas och nu har den kommit ut! Den fick jag hemskickad och det var roligt att se den som en fysisk bok. Jag har också blivit blurbad på baksidan vilket är roligt! Det ska bli intressant att läsa den igen. 

Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren har kommit ut som nyutgåva med illustrationer av Jesper Waldersten. Den fick jag hem och det blev jag jätteglad över! Det ska bli kul att läsa den så jag älskar Bröderna Lejonhjärta. Jag tyckte också att boken kändes ganska lyxig och fin i formatet. Vi får se vad jag tycker om de nya illustrationerna efter att jag har läst den!

I vintras kom boken Till alla killar jag har gillat av Jenny Han ut på svenska. Nu har även del två, P.S. Jag gillar dig fortfarande släppts. Lavender Lit var så snälla och skickade även den här boken till mig och det överraskade mig verkligen! Jag hade inte en tanke på att den ens skulle släppas och blev jätteglad när jag fick den. I helgen läste jag den och tyckte mycket om den. Men jag berättar mer om vad jag tyckte i en kommande recension!

Det var alla böcker jag har fått hemskickade på senaste tiden. Tack för alla böcker jag får och tack för att ni läser min blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar