söndag 8 maj 2016

A-Ö boktagen - En överskattat bok

Nu är det dags för mitt sista A-Ö inlägg med bokstaven Ö. Idag handlar det om en överskattad bok.

Ö - Överskattad. En bok du inte tycker förtjänar hypen. Jag tror att vi alla har varit där. Den här boken fick dig att undra varför alla andra tycker om den så himla mycket.

Först kom jag att tänka på Förr eller senare exploderar jag, av John Green. Den tyckte alla var så himla fin och bra. Jag mådde inte så bra när jag läste den boken och den fick mig inte heller att må bra. Så jag har ganska dåliga minnen av den. Men jag förstår att många gillar berättelsen och jag tror säkert att den var väldigt bra skriven. Det var ett tag sedan jag läste den så jag kommer inte riktigt ihåg.

När hundarna kommer av Jessica Schiefauer vann Augustpriset i barn- och ungdomskategorin 2015. Jag tyckte att boken var bra skriven. Men även den var lite jobbigt att läsa. Den innehöll så mycket våld och hade en ganska negativ stämning. Karaktärerna mådde också psykiskt dåligt. Helt enkelt fastnade jag inte för den direkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar