tisdag 10 maj 2016

Nytt i bokhyllan - Bokhaul #7

Jag har den senaste månaden fått en del böcker som jag tänkte berätta om idag. Jag älskar att få nya böcker som man bara ser fram  emot att läsa och vill därför dela min glädje. De flesta av böckerna har jag redan läst och recenserat men då blir det ju ett ypperligt tillfälle att länka till dem.

Som du kanske vet älskar jag PAX-böckerna och var i Mariefred när Näcken släpptes. Då fick jag såklart med mig boken hem och har du läst min recension så vet du att den var helt klart bäst. Det som är så underbart med serien är att böckerna bara blir bättre och bättre så man har alltid något att se fram emot. Jag kan knappt bärga mig tills Pestan kommer ut i höst. Då kan du ge dig på att jag kommer vara i Mariefred! Böckerna är så himla fina också! Jag älskar illustrationerna och de färgade sidorna, så coolt!

För ett tag sedan var jag gästpostare på Barnens bokklubbs instagram för ungdomar @bokkonfetti. Det var superkul och efteråt kom boken M varken mer eller mindre i brevlådan. Jag har ännu inte läst den men vi får se hur det blir.

Nyligen recenserade jag en bok av A.R. Yngve som hette Uppvaknandet. Den och de två andra böckerna i trilogin fick jag som e-böcker. Det var riktigt roligt att läsa en e-bok igen för det gör jag inte så ofta. Jag föredrar fysiska böcker, men ibland är det kul att läsa e-böcker. Det blir liksom en helt annan känsla. Man kan ändra ljusstyrkan, texten och se hur många sidor det är kvar i ett kapitel. Superbra! Boken var även den lite annorlunda mot andra böcker jag brukar läsa. Men mer kan du läsa i min recension här!



Jag har läst en superfin bok för 6-9 år som heter NATURVÄKTARNA och den vita räven. Spännande, välgjord och fin.

Det var allt för idag! Du får ha det jättebra så ses vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar