onsdag 4 maj 2016

Agnes bokblogg 2 år!

                      

4 maj och min bloggfödelsedag! Woohoo! Idag fyller bloggen alltså 2 år! Helt sjukt att jag har hållt på med det här i två hela år! Det har liksom blivit en vana och en del i mitt liv som jag tycker är jätteroligt. Jag har verkligen fått vara med om så mycket roligt tack vare bloggen och det är jag så glad över.

Genom den här bloggen har jag fått ta emot recensionsexemplar, intervjua författare, åka på bokreleaser, träffa underbara människor och börja skriva för en tidning! Det är så himla roligt! 

Jag började blogga i början av 2013 på en annan blogg. En av min mammas kompisar tyckte att jag skulle starta en blogg eftersom att jag tyckte om att skriva. Då skrev jag om alla mina olika intressen, dans, böcker, pyssel och att skriva. Efter ett tag började jag snöa in mer på böcker och bloggen bestod till mestadels av recensioner och boktips. Så i maj 2014 efter att ha haft bloggen i mer än ett år bestämde jag mig för att starta en ny, riktig bokblogg. Jag var inte nöjd med mitt bloggställe och tyckte inte att bloggen såg ut som en bokblogg. Så jag började om på nytt med den här bloggen som jag nu alltså har skrivit inlägg på varje vecka i två år. 

Min blogg har gjort att jag har utvecklats mycket som person! Jag har lärt mig driva en egen webbplats och planera och publicera inlägg regelbundet. Under de här två åren har nästan publicerat tre inlägg varje vecka! Jag tycker det är lagom och det är det som fungerar bäst för mig. Helst skulle jag vilja blogga varje dag, men som det ser ut just nu har jag inte den tiden och idéerna räcker inte riktigt till. Jag är lite av en perfektionist som vill att allting ska vara bra. Men man får acceptera att man har sina med och motgångar. 

Mitt skrivande har utvecklats sjukt mycket under den här  tiden jag har bloggat. Det har lett till bra resultat i skolan, ett större ordförråd och bättre formuleringar. Jag drömmer om att någon gång skriva en egen bok. Men just nu är det bloggen och tidningen Hemmaliv som gäller. Man får ta en bit i taget och sikta mot nya mål hela tiden! Jag tänkte att vi kunde titta på en recension såg ut på min förra bokblogg mot hur de ser ut nu. Det är stor skillnad och man ser att jag har utvecklats mycket! 


Läs hela recensionen här.

Nu ska jag fortsätta fira bloggens födelsedag! 
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar