måndag 30 januari 2017

Läst i januari

Årets första månad har snart passerat. För mig har det varit en ganska trött månad fylld av skolstart, plugg och så har dansen satt igång också! Men lite läsning har jag också hunnit med! Det blev fem stycken böcker, hel okej, men jag hade gärna läst mer.

Först och främst läste jag en julklappsbok, nämligen Girl Online Going solo, av Zoe Sugg. Det är tredje delen i serien om Penny som jag verkligen älskat. Den här boken var absolut lika bra som de två tidigare böckerna, lika härligt skriven, samma fantastiska karaktärer och spännande handling. Men jag fastnade inte lika mycket för den här boken som jag gjort för de tidigare. Jag har inte gett mig på att recensera den här boken, det har bara inte blivit av. Vi får se om det kommer ut en recension någon gång i framtiden, men ibland kan jag tycka att det är lite skönt att bara läsa en bok för skojs skull och inte behöva recensera den.

Jenny Jägerfeldts bok Brorsan är kung läste jag också under januari. Den boken har jag länge velat läsa så jag hört mycket bra om den. Jag tror att jag hade ganska höga förvåningar på den och jag trodde verkligen att den skulle vara jättebra. Och visst, det var ingen dålig bok, men jag tyckte inte att den var superbra. Boken handlar kort sagt om Måns som föddes som flicka, han åker till över sommaren Malmö och träffar Mikkel. Jag vet egentligen inte vad jag tyckte om boken, men jag fick ingen "wow-känsla" av den.

Recensionsexemplar är alltid kul och i januari landade två stycken i brevlådan. Den första boken var Dödens vita gympaskor, av Annika W Mattson som är den tredje delen i serien om Lusia och gänget. Jag gillade att den här boken hade en bra mix av spänning och vardagliga tankar. Om du vill veta mer om boken kan du läsa min recension.

Nästa paket kom i brevlådan för ungefär två veckor sedan. Det var Anna Arvidssons debutroman Ordbrodösen! Jag har längtat mycket efter den så det var otroligt roligt att den damp ner i brevlådan! Jag började läsa direkt, samma dag som jag fick den och tyckte om den mycket! Ordbrodösen var nog den bästa boken jag läste i januari.

Till sist tog jag tag i en bok jag länge tänkt att jag borde läsa, nämligen första Harry Potter-boken, Harry Potter och De vises sten. Inom en snar framtid kommer ett inlägg om mina tankar kring boken. Men jag är i alla fall väldigt glad att jag äntligen har läst den!

Uppdatering: 31/1 läste jag även ut Ritta Jacobssons Eviga glömskans allé. Det var alltså dagen efter jag publicerade det här inlägget. Så alltså blev det sex stycken böcker och inte fem!

I februari har jag inte bestämt vad jag ska läsa riktigt, men jag hoppas på att hitta fler guldkorn än vad jag gjorde i januari.


I januari var jag i Mariefred och intervjuade Ingela Korsell.


1 kommentar:

  1. Jag korade också Ordbrodösen till den bästa bok jag läste i januari. :)

    SvaraRadera