måndag 9 januari 2017

En söndag i Mariefred

Igår var det söndag och det var en bra dag! Planen var att jag skulle ta tåget till Mariefred vid kl. 12 för att träffa Ingela Korsell, en av författarna till PAX-serien. Men det blev inte riktigt som planerat, då SJ hade fel på tåget. Så mamma fick lov att skjutsa mig till Mariefred, det kändes lite omständigt att först åka från Eskilstuna till Arboga och sedan till Mariefred som SJ föreslog. Men jag anlände i alla fall till ett kyligt och vitt Mariefred i tid och mötte upp Ingela på ett mysigt café som hette Två goda ting.

Jag skulle intervjua Ingela för ett PAX-reportage som jag ska skriva till tidningen Hemmaliv som ges ut i Eskilstuna och Strängnäs. Första gången jag träffade Ingela var på ett bokkollo för nästan tre år sedan, där hon var inbjuden att prata om PAX-böckerna. Jag passade också på att intervjua henne för min bokblogg som var ganska färsk just då. Sedan dess har vi haft kontakt på olika sociala medier och Ingela har följt min blogg. Jag har läst alla PAX-böcker och fastnat mer och mer för varje bok som kommer. Nu skulle jag kunna kalla mig själv för PAX-nörd och PAX-fantast, jag har läst böckerna ett antal gånger och vet det mesta om dem. Men jag fick i alla fall ihop några tänkvärda frågor inför intervjun. Under den dryga timmen vi spenderade på caféet hann vi prata om lite allt möjligt, och hade jättetrevligt! Ingela är en så himla härlig person!

Ingelas inlägg på instagram!
Efter intervjun gick jag runt lite i underbart vackra och vintriga Mariefred, där böckerna utspelar sig. Jag älskar den idylliska lilla staden med vackra små trähus, Gripsholmslott och närheten till vattnet. Sedan var det dags att åka hem och skriva lite!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar