måndag 1 april 2019

Boktips i massor under april!

Den 23 april är det Världsbokdagen, en dag instiftad av Unesco. Så här står det om Världsbokdagen på Unescos hemsida: "På Världsbokdagen den 23 april uppmärksammar Unesco böckers, författare och upphovsrättens betydelse för att sprida idéer och kunskap och för att bidra till förståelse och tolerans mellan människor. Böcker är ett av våra mest effektiva verktyg för att arbeta för fattigdomsbekämpning och fredsbyggande, och målet med Världsbokdagen är att uppmuntra författare och kämpa mot analfabetism." 

Världsbokdagen är en viktig dag att uppmärksamma och jag brinner verkligen för frågan om läsning. Jag vill att alla ska få uppleva läsmiraklet och hitta en bok de verkligen gillar. För att hitta en bok som passar en själv måste man få boktips. Därför har jag under april månad från och med imorgon till och med Världsbokdagen den 23 april bjudit in flera spännande, coola och inspirerade människor till att ge sina bästa boktips i samband med Världsbokdagen och berätta vad de läser. Att få boktips och en inblick i andra människors läsning tror jag kan bli riktigt spännande och roligt. Så från 2-23 april kommer min blogg fyllas med boktips från massor av olika personer. Jag hoppas att det blir dagar fyllda med läslust, inspiration och boktips och att ni gillar konceptet! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar