söndag 21 april 2019

Boktips i samband med Världsbokdagen - Johanna från Barnens boktips

I samband med Världsbokdagen vill jag dela med mig av läslust och boktips. Därför har jag under april bjudit in flera spännande, coola och inspirerande människor till att berätta om sin läsning och ge sina bästa boktips. Johanna driver instagramkontot @barnensboktips och bloggen med samma namn där hon varje dag tipsar om böcker för barn och unga. Hon läser otroligt mycket och skriver alltid inspirerande inlägg om böcker hon vill tipsa om. Idag boktipsar Johanna här på min blogg!

Vad läser du just nu?
”Nelson Tigertass” av Lena Frölander-Ulf, ett högläsningsäventyr från ca 6 år.

Finns det någon bok du ser fram emot att läsa snart?
Många! Men jag längtar extra mycket efter del tre i Karin Erlandssons ”Legenden om ögonstenen” som kommer i vår. Jag är nyfiken på Mia Öströms ungdomsbok ”Mitt hjärta borde slå någon annanstans” och så verkar ”Allt jag fått lära mig” av Tara Westover vara en smått fantastisk läsupplevelse på vuxensidan. 

Vilken eller vilka böcker vill du tipsa om i samband med Världsbokdagen?
Så svårt att bara välja några få, jag tipsar ju om nästan en bok om dagen. Men några extra fina läsupplevelser på sistone har varit ”Att vara Kerstin” av Helena Hedlund och Katarina Strömgård, ”Hemliga Myran” av Linn Gottfridsson och Emma AdBåge, ”Tusen stjärnors ö” av Emma Karinsdotter samt faktaboken ”Natten lyser” av Lena Sjöberg.

Kul att du ville vara med och boktipsa Johanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar