onsdag 3 april 2019

Boktips i samband med Världsbokdagen - Ingela Korsell

I samband med Världsbokdagen vill jag dela med mig av läslust och boktips. Därför har jag under april bjudit in flera spännande, coola och inspirerande människor till att berätta om sin läsning och ge sina bästa boktips. Idag är det dags för Ingela Korsell att boktipsa! Tillsammans med Åsa Larsson och Henrik Jonsson har Ingela Korsell skapat PAX-serien som blivit en succé som lästs och älskats av många. Enligt mig är PAX-serien några av de bästa böckerna som någonsin skrivits. Jag lärde känna Ingela på ett bokkollo när de första PAX-böckerna precis getts ut där jag intervjuade henne till min blogg. Hon är så snäll och har alltid uppmuntrat mig! I höst är Ingela Korsell aktuell med en ny bok som heter Väsenologi och ges ut av Natur & Kultur. Jag ser så mycket fram emot att läsa den! Om jag känner Ingela rätt kommer den att vara fantastisk. Idag ska vi få ta del av Ingelas boktips!

Vad läser du just nu?
Läser just nu Flätan av Laetitia Colombani.
Finns det någon bok du ser fram emot att läsa snart?
Ser fram emot att läsa En väktares bekännelser av Elin Säfström.
Vilken bok vill du tipsa om i samband med Världsbokdagen?
I samband med världsbokdagen vill jag tipsa om Augustprisvinnaren i faktabokklassen: Svälten: Hungeråren som formade Sverige av Magnus Västerbro. En helt fantastisk bok. Jag är fortfarande alldeles tagen av den. Läs den vetja.

Stort tack för dina boktips, Ingela!

1 kommentar: