söndag 7 april 2019

Boktips i samband med Världsbokdagen - Amanda Lind

I samband med Världsbokdagen vill jag dela med mig av läslust och boktips. Därför har jag under april bjudit in flera spännande, coola och inspirerande människor till att berätta om sin läsning och ge sina bästa boktips. Amanda Lind är en person som jag är väldigt nyfiken på vad hon läser. Hon är miljöpartist och Sveriges nya kultur- och demokratiminister med ansvar för idrottsfrågor. Idag ska vi få veta vad Amanda Lind läser. 

Vad läser du just nu?
Pappaklausulen av Jonas Hassen Khemiri. 

Finns det någon bok du ser fram emot att läsa snart?
Aednan av Linnea Axelsson. Och Bränn alla mina brev av Alex Schulman. 

Vilken eller vilka böcker vill du tipsa om i samband med Världsbokdagen?
En klassiker jag gärna tipsar om till både barn och vuxna är Momo eller kampen om tiden av Michael Ende. 


Foto: Kristian Pohl/Regeringskansliet

Stort tack för dina boktips, Amanda! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar