lördag 6 april 2019

Boktips i samband med Världsbokdagen - Anne-Marie Körling

I samband med Världsbokdagen vill jag dela med mig av läslust och boktips. Därför har jag under april bjudit in flera spännande, coola och inspirerande människor till att berätta om sin läsning och ge sina bästa boktips. Dagens boktips kommer ifrån Anne-Marie Körling. Hon är lärare och författare som skriver mycket om pedagogik och läsning. 2015-2017 var Anne-Marie Körling Sveriges läsambassadör. Såklart ville jag veta vad Anne-Marie läser!
Vad läser du just nu? Jag läser just nu Mothers, an essay on love and Cruelty av Jacqueline Rose.

Finns det någon bok du ser fram emot att läsa snart?
I vårens vackra bokflod ser jag fram emot att läsa Emma Karinsdotters kommande bok
Tusen stjärnors ö. Jag har provläst några kapitel och kan inte vänta på fortsättningen.

Vilken eller vilka böcker vill du tipsa om i samband med Världsbokdagen?
En underbar tankeställare får jag när jag läser Gropen av Emma Adhage och den lek
som uppstår för barn som faktiskt kan leka. Deras hittepå och de vuxnas små ihopdragna munnar
när barn gör det vuxna inte vill att de ska göra. Den tipsar jag till alla. Sen tipsar jag om att besöka bokhandeln eller att ge sig själv en lång stund på ett bibliotek. 


Tack för att du ville vara med och boktipsa Anne-Marie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar