fredag 12 april 2019

Boktips i samband med Världsbokdagen - Malin Gill


I samband med Världsbokdagen vill jag dela med mig av läslust och boktips. Därför har jag under april bjudit in flera spännande, coola och inspirerande människor till att berätta om sin läsning och ge sina bästa boktips. Malin Gill boktipsar idag! Hon är svensk- och engelsklärare på min gamla högstadieskola Faktoriet och en riktig bokslukare. Malin läser otroligt många böcker och är verkligen en person som inspirerar till läsning. Dessutom blev hon Årets lärare i språkutveckling på Lärargalan 2017. Självklart ville jag veta vilka böcker Malin vill tipsa om inför Världsbokdagen!Vad läser du just nu?

En bra vecka plöjer jag många böcker, både romance och deckare. Just nu läserjag Nora Roberts nya bok ”Överlevaren”. En väldigt spännande bok med intressanta karaktärer!Finns det någon bok du ser fram emot att läsa snart?Jag väntar med spänning och stor förväntan på Camilla Läckbergs nya bok, ”Enbur av guld” som släpps inom kort. Läckberg är en av mina personliga favoritförfattare och hennes böcker gör mig aldrig besviken.
Även Sofie Sarenbrants kommande bok ”Skamvrån” ser jag fram emot. Jag älskarSarenbrants sätt att skriva och hur hon gör karaktärerna levande. Vilka böcker vill du tipsa om i samband med Världsbokdagen?
Jag rekommenderar Denise Rudbergs böcker (både hennes romaner och deckare)och bokförlaget Lovereads romance-böcker! De kan läsas om och om igen. Jag rekommenderar även författaren Ritta Jacobssons spännande ungdomsböcker. De älskas av mina elever! Stort tack för dina boktips, Malin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar