lördag 20 april 2019

Boktips i samband med Världsbokdagen - Ann-Helén Laestadius

I samband med Världsbokdagen vill jag dela med mig av läslust och boktips. Därför har jag under april bjudit in flera spännande, coola och inspirerande människor till att berätta om sin läsning och ge sina bästa boktips. Dagens boktips kommer ifrån Ann-Helén Laestaius. Hon är författare och journalist som har skrivit flera böcker för barn och unga. Mina favoriter bland Ann-Helén Laestadius böcker är böckerna om Agnes som börjar med Sms från Soppero och böckerna om Maja, Augustprisbelönade Tio över ett och Inte längre min. Såklart ville jag veta vilka böcker Ann-Helén vill tipsa om inför Världsbokdagen.

Vad läser du just nu?

Lova Lakso - Så jävla kallt. Och även Maria Ernestam - Den sårade pianisten.

Finns det någon bok du ser fram emot att läsa snart?


Jag längtar efter att få läsa "Tack för allt" av Christina Wahldén. Det är fortsättningen på hyllade "Falafelflickorna". 

Vilken eller vilka böcker vill du tipsa om i samband med Världsbokdagen?

"Spionen i äppelträdet" av Christina Wahldén. "Aednan" av Linnea Axelsson. Och så en klassiker: "To kill a mockingbird" (Dödssynden) av Harper Lee.


Jag och Ann-Helén Laestadius på Augustgalan 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar