tisdag 2 april 2019

Boktips i samband med Världsbokdagen - Johanna Lundin

I samband med Världsbokdagen vill jag dela med mig av läslust och boktips. Därför har jag under april bjudit in flera spännande, coola och inspirerande människor till att berätta om sin läsning och ge sina bästa boktips. Först ut är Johanna Lundin. Henne känner nog många igen från både instagram, Twitter, Youtube och bloggen Sincerely Johanna. Jag har följt Johanna länge och också fått träffa henne flera gånger. Johanna är en av de härligaste personerna jag vet, hon sprider alltid glädje omkring sig! Jag älskar Johannas booktubekanal där hon gör massor av intressanta videor och blir alltid glad av att titta på hennes videor. Dessutom har hon en blogg, en jättefin instagram (@lundin_johanna) och ett nyhetsbrev om kultur. Såklart ville jag veta vilka hennes bästa boktips är. 


Vad läser du just nu?

Konsten att förlora av Alice Zeniter.

Finns det någon bok du ser fram emot att läsa snart?
Triangel av Nic Stone.

Vilken eller vilka böcker vill du tipsa om i samband med Världsbokdagen?
Jag skulle vilja tipsa om tre böcker:
Frallan är bäst av Sara Ohlsson och Lisen Adbåge, för att jag älskar Frallan och alla tre böcker om henne som finns ute så här långt.
The Hate U Give av Angie Thomas, det är en stark och viktig berättelse som alla borde läsa.
Moder Justitia av Ida Eklöf, den bästa poesisamling jag läst.

Stort tack för dina boktips, Johanna! 

2 kommentarer: