tisdag 9 april 2019

Boktips i samband med Världsbokdagen - Gustavs bokhylla

I samband med Världsbokdagen vill jag dela med mig av läslust och boktips. Därför har jag under april bjudit in flera spännande, coola och inspirerande människor till att berätta om sin läsning och ge sina bästa boktips. Idag boktipsar Gustav. Han har ett instagramkonto som heter @gustavsbokhylla tillsammans med sin mamma och lillebror. Det är ett jättefint konto där Gustav berättar om böckerna han läst. Jag tycker det är så roligt med unga boktipsare och därför ville jag såklart veta vilka Gustavs bästa boktips inför Världbokdagen är. 

Vad läser du just nu?
Jag läser Tam Tiggarpojken av Jo Salmson och Åsa Ekström.

Finns det någon bok du ser fram emot att läsa snart?
Åh det skulle vara sjuan i Amulett Eldfågeln av Kazu Kibuishi

Vilka böcker vill du tipsa om i samband med Världsbokdagen?
Jag vill tipsa om Pax-böckerna, Lasse-Maja, Jack och allt i barnboksväg som är tecknat av Marcus-Gunnar Pettersson. Jag vill tipsa om Solhjärtats hemlighet och Tant Vildas Magi också. Bra böcker! 



Tack så mycket för dina boktips, Gustav!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar